MAARTEN BEL

MAARTEN BEL

Maarten Bel’s wenswerken zijn een concreet voorbeeld van hoe kunst het leven van mensen direct kan verrijken. Samen met Stichting Quiet Drechtsteden presenteert de Kunstkerk, als onderdeel van de expositie OUT OF NATURE, 50 wenswerken die gedurende de expositie zullen worden verkocht voor het goede doel.

Stichting Quiet is een organisatie die opkomt voor de minima in Dordrecht en de Drechtsteden. Maarten Bel vroeg de leden van Quiet naar hun persoonlijke wensen: wat zouden zij graag willen, maar kunnen zij echt niet betalen? Hieruit ontstonden wensen zoals een nieuwe stofzuiger, een koffiezetapparaat, een kinderfiets of een dagje uit. Maarten Bel vertaalde deze wensen naar een uniek kunstwerkje met een prijs die gelijk is aan de kosten van de wens.

Gedurende de expositie van 19 oktober tot 30 november, worden de 50 wenswerken in de Kunstkerk tentoongesteld en te koop aangeboden. Wil je als bezoeker graag een buurtgenoot helpen én een echte Maarten Bel thuis aan de muur hebben? Kies dan een wenswerk uit en scan de QR-code naast het werk om het aan te kopen. Na de expositie zal Maarten Bel het werk naar je opsturen, maar nog belangrijker: met het betaalde geld wordt het gewenste voorwerp gekocht en persoonlijk door Bel aan het lid van Quiet gegeven.

Tijdens de expositie zal in de Kunstkerk een folder beschikbaar zijn met uitleg en overzicht van alle werken. De werken zullen ook online te bekijken zijn op de website van Maarten Bel.

maartenbel.nl

Maarten Bel

De in de Dordrecht geboren beeldend kunstenaar Maarten Bel staat bekend om projecten die sociale betrokkenheid met speelse interventies combineren, waarin hij vaak zelf een centrale rol speelt. Hij deed projecten voor diverse musea zoals het Boijmans van Beuningen en het Stedelijk Museum Schiedam, voor theaterfestival de Parade en de publieke omroep (VPRO & School TV). Daarnaast is hij als docent verbonden aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam.

Stichting Quiet Drechtsteden

Stichting Quiet Drechtsteden heeft als missie armoede te verzachten en de gemeenschapszin in de regio te versterken. In samenwerking met lokale ondernemers en sponsors biedt de stichting gratis producten en diensten aan mensen voor wie dit niet vanzelfsprekend is. Hoewel deze diensten geen basisbehoeften zijn, brengen ze kleur in het leven van mensen in armoede en versterken ze hun gevoel van eigenwaarde en verbondenheid. Het zijn juist deze kansen die mensen helpen om obstakels te overwinnen en nieuwe mogelijkheden te verkennen.

Dankzij de inzet van sponsoren, vrijwilligers en vrienden kan Quiet Drechtsteden blijven bouwen aan een wereld waarin iedereen zich een volwaardig persoon kan voelen. Iedereen die wil bijdragen aan deze beweging is welkom. Samen maken we het verschil, één gebaar tegelijk. Kijk voor meer informatie op: quietdrechtsteden.nl/