opening

opening

Op zaterdag 19 oktober om 16:00 openen we twee bijzondere exposities oa met een voordracht van oud stadsdichter Marieke van Leeuwen en een optreden van Nee Nee No No

Met de nieuwe expositie OUT OF NATURE reflecteren 12 jonge kunstenaars op onze vervreemding van de natuurlijke wereld en de dringende noodzaak om deze connectie te herstellen. OUT OF NATURE is een tentoonstelling met hedendaagse romantiek, als reactie op de romantiektentoonstelling Liberté in het Dordrechts Museum, die op dezelfde dag opent.

In samenwerking met Stichting Quiet Drechtsteden presenteren we tegelijktijdig WENSWERKEN van Maarten Bel. De Dordtse kunstenaar Maarten Bel staat bekend om projecten die sociale betrokkenheid combineren met speelse interventies. Zijn wenswerken zijn een concreet voorbeeld van hoe kunst het leven van mensen direct kan verrijken.

Stichting Quiet is een organisatie die opkomt voor mensen met een minimuminkomen in de Drechtsteden. Maarten vroeg de leden van Quiet naar hun wensen: wat zouden zij graag willen, maar kunnen zij zich niet veroorloven? Een nieuwe stofzuiger? Een koffiezetapparaat? Een kinderfiets? Een dagje uit? Maarten Bel vertaalde deze wensen naar unieke kunstwerken met een prijs die gelijk is aan de kosten van de wens.

Gedurende de expositie, van 19 oktober tot 30 november, worden de 50 Wenswerken in de Kunstkerk tentoongesteld en te koop aangeboden. Wanneer een kunstwerk wordt verkocht, gaat de opbrengst rechtstreeks naar het vervullen van die specifieke wens. Dit biedt een unieke kans om een echte Maarten Bel te kopen en tegelijkertijd iemand uit de omgeving te helpen. Kijk hier voor meer informatie.

Nee Nee No No

is een interdisciplinair kunstenaar wiens zang en poëzie meeslepende werelden creëren—toevluchtsoorden voor diepere, onopgeloste of beschamende gevoelens. Ze speelt met verleiding en obsessie in haar muziek en creëert artpop met een uniek, spookachtig randje. Onlangs bracht ze de single "More" uit, een nummer dat een wereld van obsessie, verlangen en een vleugje dreiging levendig schetst. Dit nieuwe werk vormt een mooi contrast met een van haar eerdere stukken, "Flowers Dreaming Poetry", dat aanvoelt als een duik onder water, waar het hart een dromerige staat ervaart.

Voor haar aankomende optreden in de Kunstkerk zal nee_nee_no_no opnieuw haar zeewierwortels opzoeken en terugkeren naar het diepe blauw. Ze is van plan om haar eerdere invloeden van soundscapes te verkennen en te combineren met haar huidige artpop-stijl. Dit optreden belooft echo’s van Björk, Aurora en Kate Bush op te roepen.

TIJD

15:45 | Deur open

16:00 | Aanvang

CREDITS

De expositie OUT OF NATURE wordt mogelijk gemaakt door bijdragen van Gemeente Dordrecht en het Cultuurfonds.

TICKETS

De opening is vrij toegankelijk, maar de Kunstkerk heeft een beperkte capaciteit. Wij raden daarom aan een kaartje te reserveren via onderstaande link, je mag zelf het bedrag bepalen. Je ontvangt een email met de tickets. Neem de e-mail mee als entreebewijs. Uitprinten hoeft niet.